Každoroční akcí našeho klubu je uspořádání Varnsdorfské padesátky.

V předloňském roce  jsme upravili a přestavěli naší trať, doufáme, že se vám bude líbit!

Terénní závod upravených motocyklů Jawa 50
Pořádá: MSK Varnsdorf
E-mail, telefon: mskvdf@mskvdf.cz, tel. 777800443
Termín závodu: sobota 03. 10. 2020
Místo závodu
Místo konání: „Na Studánce“
Obec: Varnsdorf
Okres: Děčín
Závod
Trať: motokrosová dráha
Délka trati: 1.200 m
Systém závodu: Jawa 50 3 x 20 min. – Pitbike 3 x 10 min. – MX mix 3 x 10 min.
Přihlášení
Způsob přihlášení: e-mailem, nebo na místě
Startovné: 300 Kč,
kategorie Pitbike – děti do 15 let ZDARMA

Novinka letošního roku – finanční prémie pro kategorii Jawa 50 Fichtl

Kategorie Klasik

1. místo       300 Kč

2. místo       200 Kč

3. místo       100 Kč

Kategorie Ořežplech

1. místo       400 Kč

2. místo       300 Kč

3. místo       200 Kč

Kategorie Speciál

1. místo       500 Kč

2. místo       400 Kč

3. místo       300 Kč

Pravidla závodu

Registrace závodníků: e-mailem do pátku 02.10. 2020 22:00 hod. na místě v sobotu 03. 10. 2020 max. do 09:00 hod.!

Výstroj jezdců: musí odpovídat příslušným technickým a bezpečnostním normám. Za použití příslušné výstroje odpovídá jezdec. – povinná výstroj: ochranná přilba, ústroj s dlouhým rukávem a dlouhé kalhoty, vysoké boty (např. kotníkové), rukavice, brýle

Soutěžící: posádku stroje tvoří max. tři jezdci, kteří jsou řádně zaregistrováni, podepsali podmínky pořadatele závodu a uhradili příslušné startovné

Depo: je odděleno od veřejného a závodního prostoru páskou – za vozidla a veškerý vlastní materiál v depu zodpovídá posádka sama – při přesunu po depu je třeba dbát zvýšené opatrnosti (charakterizovat jízdu jako jízdu krokem, za dodržení všech pravidel), za případnou jakoukoli kolizi při přesunu ze soutěžní tratě do depa a zpět odpovídá jezdec!

Startovní čísla: startovní čísla budou umístěna vpředu stroje – mezi řidítky a na bocích. V průběhu závodu je nutné udržovat startovní čísla čitelná.

Povinnosti jezdce: jezdec musí být duševně a fyzicky schopen kontrolovat motocykl s ohledem na ostatní účastníky závodu (soutěžící a diváky) – zákaz požívání alkoholu všech jezdců během závodu- je odpovědný za své chování na trati i v depu – jezdce mladšího 18 let zastupuje jeho zákonný zástupce

Motocykly a kategorie: – na motocyklu nesmí být ostré hrany a výstupky, TK není potřeba

Při přejímce budou všechny stroje rozděleny do čtyř kategorií.

1. Kategorie Klasik  – stroje typů Jawa 550, 555, 05, 20, 21, 23, bez odstraňování původních dílů (blatníky, atd.) a bez úpravy motoru, válců, hlavy válců (bez navařených žeber) výfuku, karburátoru, vzduchového filtru, primárního převodu, výměny zapalování apod. – vše originální (původní) díly. Vrtání válce max. 40 mm tj. 8. výbrus. Originální rozeta 55 zubů. Původní kola, rám, brzdy, tlumiče a třístupňová převodovka. Není povolena klapka v sání. Povolena je vzpěra mezi krkem řízení a sedlem a terénní pneu.

2. Kategorie Ořežplech – stroje typů Jawa 550, 555, 05, 20, 21, 23, odstraňování původních karosářských dílů je povoleno, rovněž tak použití libovolné nádrže a tlumičů pérování. Je povoleno použití libovolného karburátoru, vzduchového filtru, výfuku, zapalování, primárního převodu, rozety, terénní pneu a je povolena vzpěra mezi krkem řízení a sedlem. Bez úprav zůstává válec, hlava válců (bez navařených žeber), vrtání válce max. 40 mm tj. 8. výbrus, není povolena klapka v sání.  Původní kola, rám, kyvná vidlice, brzdy a třístupňová převodovka.

3. Kategorie Speciál
Motor:
základ motoru Jawa 50,válec a hlava chlazené vzduchem, rozteč šteftů hlavy a válce musí mít rozměr 38×44,  maximální vrtání válce 41,75 mm bez klapky a 40,00 mm s klapkou, zdvih max. 44 mm. Libovolný počet rychlostí a převodový poměr. Povolena výměna karburátoru, zapalování, spojky a sání klapkou pouze do válce. Úprava původních vík motoru povolena.
Podvozek: jsou povoleny různé úpravy a výměny rámů a kyvné vidlice, je povoleno použít jakékoli přední i zadní tlumiče, bubnové i kotoučové brzdy, jakýkoliv rozměr kol a vzorek pneu (bez použití hřebů, šroubů, řetězů).

4. Kategorie „Pitbike“ – tovární i stavěné minimotocykly

5. Kategorie MX mix – tovární i stavěné motokrosové speciál bez rozdílu kubatury, výkonnosti a věku startujících

Volný trénink: proběhne podle kategorií od 09:00 – 10:30 hodin – trať musí být nejpozději půl hodiny před startem závodu uzavřená

Rozprava: 10:45 hod. – této porady se musí zúčastnit všichni jezdci a organizátoři závodu

Start: systém startování „na gumu“. Do prostoru startu může pouze jezdec. Startuje se se spuštěným motorem.

Systém rozjížděk:
– kategorie Jawa 50 Klasik a Ořežplech startují společně – 3 x 20 min.
– kategorie Speciál startuje samostatně – 3 x 20 min. – v případě malého počtu závodníků v této kategorii, startuje kategorie Speciál společně s kategoriemi Klasik a Ořežplech
– kategorie Pitbike startují samostatně – 3 x 10 min.
– kategorie MX mix startují samostatně – 3 x 10 min.

Časy rozjížděk:

1. rozjížďka
11:00 – 11:20 hod. – Klasik a Ořežplech
11:25 – 11:45 hod. – Speciál + Pitbike (dospělý)
11:50 – 12:00 hod. – MX mix
12:05 – 12:15 hod. – MINIBIKE (děti), případně čtyřkolky

2. rozjížďka
12:40 – 13:00 hod. – Klasik a Ořežplech
13:05 – 13:25 hod. – Speciál + Pitbike (dospělý)
13:30 – 13:40 hod. – MX mix
13:45 – 13:55 hod. – MINIBIKE (děti), případně čtyřkolky

3. rozjížďka
14:20 – 14:40 hod. – Klasik a Ořežplech
14:45 – 15:05 hod. – Speciál + Pitbike (dospělý)
15:10 – 15:20 hod. – MX mix
15:25 – 15:35 hod. – MINIBIKE (děti), případně čtyřkolky

Evidence počtu ujetých kol – počítání výsledků: zajišťují sčítací komisaři manuálně na sčítací archy v prostoru cíle, kde je pro možnou reklamaci počtu kol umístěna i cílová kamera.

Výsledky: po každé rozjížďce je pořadí jezdců vyvěšeno na tabuli. Každá rozjížďka je hodnocena samostatně body podle pořadí v dané rozjížďce. Vítězem závodu každé kategorie je tým, který během rozjížděk dohromady získal nejvyšší počet bodů. V případě rovnosti bodů, rozhoduje pořadí v poslední rozjížďce.

Podání protestu: je možné uplatnit max. do konce poslední rozjížďky a je zpoplatněno zálohou 500 Kč na jeden protest (na jeden stroj) splatnou pořadateli. Protest řeší technický komisař s ředitelem závodu a jejich rozhodnutí je konečné. V případě oprávněnosti protestu (pozitivní nález) je záloha vrácena protestujícímu. V opačném případě je záloha rozdělena rovným dílem mezi pořadatele a poškozeného závodníka.