Každoroční akcí našeho klubu je uspořádání Varnsdorfské padesátky.

V loňském roce  jsme upravili a přestavěli naší trať, doufáme, že se vám bude líbit!

Terénní závod upravených motocyklů Jawa 50
Pořádá: MSK Varnsdorf
E-mail, telefon: mskvdf@mskvdf.cz, tel. 777800443
Termín závodu: 25. 05. 2019
Místo závodu
Místo konání: „Na Studánce“
Obec: Varnsdorf
Okres: Děčín
Závod
Trať: motokrosová dráha
Délka trati: 1.200 m
Systém závodu: Jawa 50 3 x 20 min. – Pitbike 3 x 10 min. – MX mix 3 x 10 min.
Přihlášení
Způsob přihlášení: e-mailem, nebo na místě
Startovné: 300 Kč, kategorie Pitbike – děti do 15 let ZDARMA, ostatní 300 Kč

Pravidla závodu

Registrace závodníků: e-mailem do 24. 05. 2019 22:00 hod. na místě 25. 05. 2019 max. do 09:00 hod.!

Výstroj jezdců: musí odpovídat příslušným technickým a bezpečnostním normám. Za použití příslušné výstroje odpovídá jezdec. – povinná výstroj: ochranná přilba, ústroj s dlouhým rukávem a dlouhé kalhoty, vysoké boty (např. kotníkové), rukavice, brýle

Soutěžící: posádku stroje tvoří max. tři jezdci, kteří jsou řádně zaregistrováni, podepsali podmínky pořadatele závodu a uhradili příslušné startovné

Depo: je odděleno od veřejného a závodního prostoru páskou – za vozidla a veškerý vlastní materiál v depu zodpovídá posádka sama – při přesunu po depu je třeba dbát zvýšené opatrnosti (charakterizovat jízdu jako jízdu krokem, za dodržení všech pravidel), za případnou jakoukoli kolizi při přesunu ze soutěžní tratě do depa a zpět odpovídá jezdec!

Startovní čísla: startovní čísla budou umístěna vpředu stroje – mezi řidítky a na bocích. V průběhu závodu je nutné udržovat startovní čísla čitelná.

Povinnosti jezdce: jezdec musí být duševně a fyzicky schopen kontrolovat motocykl s ohledem na ostatní účastníky závodu (soutěžící a diváky) – zákaz požívání alkoholu všech jezdců během závodu- je odpovědný za své chování na trati i v depu – jezdce mladšího 18 let zastupuje jeho zákonný zástupce

Motocykly a kategorie: – na motocyklu nesmí být ostré hrany a výstupky, TK není potřeba

Při přejímce budou všechny stroje rozděleny do čtyř kategorií.

1. Kategorie Klasik (F1) – stroje typů Jawa 550, 555, 05, 20, 21, 23, bez odstraňování původních dílů (blatníky, atd.) a bez úpravy motoru, válců, hlavy válců (bez navařených žeber) výfuku, karburátoru, vzduchového filtru, primárního převodu, výměny zapalování apod. – vše originální (původní) díly. Vrtání válce max. 40 mm tj. 8. výbrus. Originální rozeta 55 zubů. Původní kola, rám, brzdy, tlumiče a třístupňová převodovka. Není povolena klapka v sání. Povolena je vzpěra mezi krkem řízení a sedlem a terénní pneu.

2. Kategorie Ořežplech (F2) – stroje typů Jawa 550, 555, 05, 20, 21, 23, odstraňování původních karosářských dílů je povoleno, rovněž tak použití libovolné nádrže a tlumičů pérování. Je povoleno použití libovolného karburátoru, vzduchového filtru, výfuku, zapalování, primárního převodu, rozety, terénní pneu a je povolena vzpěra mezi krkem řízení a sedlem. Bez úprav zůstává válec, hlava válců (bez navařených žeber), vrtání válce max. 40 mm tj. 8. výbrus, není povolena klapka v sání.  Původní kola, rám, kyvná vidlice, brzdy a třístupňová převodovka.

3. Kategorie Speciál (F3)
Motor:
základ motoru Jawa 50,válec a hlava chlazené vzduchem, rozteč a počet šteftů hlavy a válce musí mít originální rozměr 38×44 a počet 4,  maximální vrtání válce 41,75 mm bez klapky a 40,00 mm s klapkou, zdvih max. 44 mm. Libovolný počet rychlostí a převodový poměr. Povolena výměna karburátoru, zapalování, spojky a sání klapkou pouze do válce. Úprava původních vík motoru povolena.
Podvozek: jsou povoleny různé úpravy a výměny rámů a kyvné vidlice, je povoleno použít jakékoli přední i zadní tlumiče, bubnové i kotoučové brzdy, jakýkoliv rozměr kol a vzorek pneu (bez použití hřebů, šroubů, řetězů).

4. Kategorie „Pitbike“ (P1) – tovární i stavěné minimotocykly

5. Kategorie MX mix (MX) – tovární i stavěné motokrosové speciál bez rozdílu kubatury, výkonnosti a věku startujících

Volný trénink: proběhne podle kategorií od 09:00 – 10:30 hodin – trať musí být nejpozději půl hodiny před startem závodu uzavřená

Rozprava: 10:45 hod. – této porady se musí zúčastnit všichni jezdci a organizátoři závodu

Start: systém startování „na gumu“. Do prostoru startu může pouze jezdec. Startuje se se spuštěným motorem.

Systém rozjížděk:
– kategorie Jawa 50 Klasik a Ořežplech startují společně – 3 x 20 min.
– kategorie Speciál startuje samostatně – 3 x 20 min. – v případě malého počtu závodníků v této kategorii, startuje kategorie Speciál společně s kategoriemi Klasik a Ořežplech
– kategorie Pitbike startují samostatně – 3 x 10 min.
– kategorie MX mix startují samostatně – 3 x 10 min.

Časy rozjížděk:

1. rozjížďka
11:00 – 11:20 hod. – Klasik a Ořežplech
11:25 – 11:45 hod. – Speciál + Pitbike (dospělý)
11:50 – 12:00 hod. – MX mix
12:05 – 12:15 hod. – MINIBIKE (děti), případně čtyřkolky
12:20 – 1. vstup Pavla Balaše – mistr ČR v trialu

2. rozjížďka
12:40 – 13:00 hod. – Klasik a Ořežplech
13:05 – 13:25 hod. – Speciál + Pitbike (dospělý)
13:30 – 13:40 hod. – MX mix
13:45 – 13:55 hod. – MINIBIKE (děti), případně čtyřkolky
14:00 – 2. vstup Pavla Balaše – mistr ČR v trialu

3. rozjížďka
14:20 – 14:40 hod. – Klasik a Ořežplech
14:45 – 15:05 hod. – Speciál + Pitbike (dospělý)
15:10 – 15:20 hod. – MX mix
15:25 – 15:35 hod. – MINIBIKE (děti), případně čtyřkolky
15:40 –  závěrečná show Pavla Balaše – mistr ČR v trialu

Evidence počtu ujetých kol – počítání výsledků: zajišťují sčítací komisaři manuálně na sčítací archy v prostoru cíle, kde je pro možnou reklamaci počtu kol umístěna i cílová kamera.

Výsledky: po každé rozjížďce je pořadí jezdců vyvěšeno na tabuli. Každá rozjížďka je hodnocena samostatně body podle pořadí v dané rozjížďce. Vítězem závodu každé kategorie je tým, který během rozjížděk dohromady získal nejvyšší počet bodů. V případě rovnosti bodů, rozhoduje pořadí v poslední rozjížďce.

Podání protestu: je možné uplatnit max. do konce poslední rozjížďky a je zpoplatněno zálohou 500 Kč na jeden protest (na jeden stroj) splatnou pořadateli. Protest řeší technický komisař s ředitelem závodu a jejich rozhodnutí je konečné. V případě oprávněnosti protestu (pozitivní nález) je záloha vrácena protestujícímu. V opačném případě je záloha rozdělena rovným dílem mezi pořadatele a poškozeného závodníka.